The Anatomy of Rap Music

کالبدشناسی موسیقی رپ |مجموعه مقاله‌های آموزشی و انتقادی|


کتابHow To Rap  نوشته ی پاول ادوارد، مجموعه ای از مصاحبه های متنی با 104 رپر مطرح و زبده جهان است که همراه با توضیحات نویسنده آن در رابطه با موسیقی رپ به رشته تحریر در آمده است. در این کتاب عناصر اساسی در اجرای موسیقی هیپ‌هاپ، در چهار بخش جداگانه شامل : محتوا، فلو، نحوه نوشتن و دلیوری مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات ارزشمندی از نحوه کار فلو، رایم، ریتم، ابزار محتوا، تحیلیل محتوا، فری‌استایل، ساختار متن، نحوه نوشتن، طراحی دلیوری، چگونگی تسلط در اجرا و دیگر تکنیک‌ها و عناصر مطرح در موسیقی رپ را در اختیار خواننده کتاب قرار داده است. کتاب اخیر تابه‌حال به دو زبان ژاپنی و کره‌ای نیز ترجمه شده است . جلدِ دوّم کتاب مذکور تحت عنوان How to Rap 2: Advanced Flow and Delivery Techniques به صورت جداگانه و کاملاً جامع، دو عنصر اساسی موسیقی رپ یعنی فلو و دلیوری را از ریشه شکافته و مورد بررسی دقیق قرار داده است. در این جلد از کتاب در مجموع با موضوع Technique و انواع آن سر و کار دارید. این تکنیک‌ها در سه بخش اساسی موسیقی رپ یعنی ریتم، رایم و صدا خلاصه می‌شود .

تجربه شخصی نگارنده بر آن است که آشنایی با ابعاد فنی و تخصصی هر هنری، میزان بهرمندی فرد از آن را دوچندان خواهد کرد لذا مطالعه این دو جلد کتاب ارزشمند را به علاقمند موسیقی رپ پیشنهاد می‌شود. شاید عده ای به علّت آشنایی ناکافی با زبان انگلیسی، نسبت به مطالعه کتاب دل‌سرد شوند امّا کتاب حاضر به علّت سبک نوشتاری مصاحبه گونه‌اش، تا حدود زیادی رسا و قابل درک است.


How to Rap series

Author: Paul Edwards

Language: English

Genre: Non-fiction Hip hop

Published : Dec 1st 2009, Sep 1st 2013

 

لینک خرید کتاب از سایت آمازون: کلیک کنید

How to Rap: The Art and Science of the Hip-Hop MC


لینک خرید جلد دوّم کتاب از سایت آمازون: کلیک کنید

How to Rap 2: Advanced Flow and Delivery Techniques


دانلود رایگان

How to Rap: The Art and Science of the Hip-Hop MC

-|-

How to Rap 2: Advanced Flow and Delivery Techniques


جهت دانلود نمونه‌های صوتی موجود در کتاب دوّم و بهرمندی از دیگر مطالب مرتبط با کتب مذکور نیز می‌توانید از سایت اصلی نگارنده کتاب استفاده کنید.

http://www.howtorapbook.com

 

پ.ن: کتاب دیگری با عنوان The Concise Guide to Hip-Hop Music از همین نویسنده منتشر شده است.